Image result for researches

خوب میدونید کلا به نظر من اگه تو پیامبری کسی رو با دلیل و مدرک برای خودت ثابت کردی و قبول کردی دیگه بی معنیه که بیای تو تک تک حکم ها و دستوراتی که میده شک کنی که درسته یا نه.چون بحرحال اون طرف پیامبره هرچی بگه حق محض هستش.چطور تو کسی رو به عنوان پیامبر قیول داشته باشی و دستوراتش رو قبول نداشته باشی؟ بنابراین فعلا بیشترین تاکید من روی اثبات پیامبری رسول خداست چون اگه این مسعله حل بشه سرچشمه مشکلات هم حل شده.این چند وقته همش دارم قرآن میخونم که ببینم آیا میتونم چیزی از توش در بیارم یا نه اما تاحالا که هرچی میخونم فقط انذار کافران و وعده بهشت به مومنان هستش!و همچنین پر از داستان پیامبران.البته یه چند تایی هم آیه خدمت به پدر و مادر پیدا کردم اما دیگه دستور خاصی پیدا نکردم تاحالا.البته باید باشه نمیشه که همش انذار و وعده باشه،پس این همه احکام از کجا اومده؟اما تاحالا اون چیزی رو که خوندم تو قرآن فقط تونست برای من وجود خدا رو اثبات کنه و نه پیامبری حضرت محمد و من این کتاب رو فقط مخلوطی از ابیات و سجع دیدم.نمیدونم چرا قرآن هر چیزی ضد خودش بیتن میکنه که مثلا کافران درباره قرآن اینو میگن به جای اینکه بیاد با دلیل و برهان عقاید کافران رو رد کنه فقط بلافاصله بعدش شروع میکنه به انذار و وعده نار!اولش در ذهن آدم یک سوال ایجاد میکنه و بعد جواب سوال رو نمیده فقط وعده عذاب و جهنم!چرا اینطوریه؟نمیدونم وا الله!


برای خواندن ادامه مطلب بر روی فلش بالای مطلب کلیک کنید.


مثلا میگه پدر و مادری به بچشون میگن ایمان بیار که وعده خدا حق است اما بچه ی میگه اینها همون اساطیر پیشینیان است و ایمان نمیاره.بعد قرآن میگه که بله این فرزند در زمره زیانکاران است و عذاب الیمی برای تکذیب کنندگان آیات خدا هست.حالا نمیدونم این بخاطر اینه که در گذشته پیامبر و قرآن با دلیل این عقاید رو رد کردند و برای جلوگیری از تکرار مطالب جواب نمیدن یا جوابی ندارن؟خداوکیلی نگاه کن.من دارم قرآن میخونم ایمانم درست بشه تازه ایمانم سست تر میشه.هه هه.یاد یه آیه از سوره بقره افتادم که قبلا حفظ کرده بودم که میگفت یهدی به کثیرا و یضل به کثیرا و ما یضل الا الفاسقین!یعنی با قرآن عده زیادی رو خدا هدایت و عده زیادی رو گمراه میکنه و جزفاسقان کسی رو گمراه نمیکنه.یعنی ما فاسقیم؟اما من که از روی لجبازی و کفر آیات رو توش شک نکردم بلکه از روی اینکه هنوز هیچ دلیلی برای معجزه بودن قرآن کشف نکردم دارم قرآن میخونم نمیخوام که باطل رو پیدا کنم به جای حقیقت و خودم رو گول بزنم که!یاد حرف امام علی افتادم که میگفتند:(پس از من دیگر خوارج را نکشید که کسی که به دنبال حقیقت میرود و به خطا میرود هرگز همچون کسی نیست که به دنبال باطل میرود و آن را میابد).این حرفشون در مقایسه خوارج با امویان شام بود مناسب مبحث ما هم هست.میدونید توی کتاب های در مورد پیامبر و همچنین حضرت علی که بخونید از علم غیب و پیشگویی اونها خیلی حرف زده میشه که خیلی ها به این وسیله ایمان اووردن اما اینجا سه تا مسعله مطرحه:

1-از کجا معلوم که اونها جاسوس تو جاهای مختلف نداشتن و خبر ها رو میرسونده؟

2-آیا علم غیب دلیلی به اثبات پیامبری میشه؟مرتاضان هم میدونم که تا حدی علم غیب دارن.

3-تا چه حد میتوان به روایات اعتماد کرد؟از کجا معلوم برای فضیلت سازی برای پیامبر و حضرت علی تولید نشده؟ همونطور که برای معاویه،یزید و عمر و ابوبکر فضیلت سازی میشد.

برای همین فعلا علم غیب اونها هم نتونسته منو قانع کنه.اصلا اینقدر من گزارش و روایت ضد و نقیض تو مساعل مختلف درباره پیامبر و حضرت علی دیدم که این احتمال رو هم کاملا میدم که اصلا روایات تا حد زیادی اشکال دارن و ممکنه تو خیلی از موارد قابل اعتماد نباشن برای همینه که من فقط روی قرآن زوم کردم چون دلایلی دارم که نشون میده امکان تحریف قرآن نیست. یاد اینا افتادم که میگن ما حدیث رو قبول نداریم.شاید اونها هم همچین دلایلی برای خوشدشون دارن.والله من نمیدونم اگه نشه به رویات اعتماد کرد پس حدیث ثقلین هم برای دوره صدق نمیکنه.پیامبر میگن (من از میان شما میروم در حالی که قرآن و اهل بیتم رو در میان شما میگذارم.تا وقتی که به این دو چنگ بزنید گمراه نخواهید شد).خوب اگه نشه به روایات اعتماد کرد ما چجوری به اهل بیت چنگ بزنیم و ایمانمونو به وسیله اونها حفظ کنیم؟فقط الان برای ما یه قرآن بیشتر نمونده.متاسفانه الان من عقیده درستی ندارم.با اینکه چیزی محکمی ضد قرآن پیدا نکردم چیز محکمی هم برای اثبات معجزه بودن قرآن کشف تکردم.آخه من نمیدونم اعجاز لفظی قرآن کجاست؟چیزی که من میبینم فقط آرایه سجع هستش و اگرم دقت کنید ابیات هم در قرآن هست.آخه به آرایه ادبی که نمیشه ایمان اوورد!فعلا نتایج تحقیقات من تا اینجاست.نمیدونم در آینده به چی برسم.واقعا بحث مذهب بحث پیچیده ای هستش.اما واقعا دوست ندارم به نادرست بودن دین اسلام برسم.واقعا تصورش برام سخته که فکر کنم بعد از حدود70سال دیگه یا کمتر به خاک تبدیل میشم و دیگه تموم!ما جزیی ازچرخه ی طبیعت بودیم.خدایا راه درست رو بهم نشون بده،البته نمیدونم به حرفام گوش میدی یا نه.